Groot succes in jaren ’60 en ’70
De modecarrière van Courrèges begon op 28-jarige leeftijd, toen hij aan de slag ging bij het modehuis Balenciaga. Een verrassende wending voor een man die had gestudeerd voor ingenieur. Doorheen de jaren klom hij op de ladder bij Balenciaga, tot hij uiteindelijk eerste assistent werd.
In 1961 besloot hij echter een eigen merk op te richten met Maison de Courreges. In 1964 kwam de grote doorbraak met zijn collectie Space Age. Hij opende ook een fabriek, zodat hij zijn kledij aan een groter publiek kon verkopen.
In 1968 verkocht Courrèges dan een deel van zijn bedrijf aan L’Oréal, om zo de expansie te financieren. In 1972 had het merk 125 winkels verspreid over de hele wereld.
Ziekte van Parkinson
Doorheen de jaren zou het bedrijf enkele keren van eigenaar veranderen, maar in 1994 belandde het terug in de handen van Courrèges en zijn vrouw. Een jaar later ging hij weliswaar op pensioen en nam zijn vrouw de creatieve leiding over.
In 2011 werd het bedrijf opnieuw verkocht aan Jacques Bungert en Frédéric Torloting. Sinds vorig jaar heeft Maison de Courreges een nieuw leven gekregen onder de creatieve leiding van Arnaud Vaillant en Sebastien Meyer.
André Courrèges liet het leven na een jarenlange strijd tegen de ziekte van Parkinson, wat ook de reden was voor het einde van zijn professionele carrière in 1995.