Na Nederland, Duitsland, Italië, Spanje en Oostenrijk gaat de Marketplace van MediaMarkt nu ook van start in België. Op het platform verkopen in een eerste fase een vijftigtal partners ongeveer 50.000 producten die niet in de Belgische winkels verkrijgbaar zijn.
Groter online aanbod
Met de marktplaats wil de elektroretailer het aanbod voor klanten verbreden en een groter deel van de omzet uit online halen. Verkooppartners worden strikt geselecteerd en moeten aan hoge kwaliteitseisen voldoen. Momenteel vinden shoppers er een aanbod elektro, fitness en e-mobility met producten van partners als Insta360, Medisana, Philips Hue, Lifegoods, Ecovacs, Ninja, Laifen en Imoshion. Op korte termijn wordt dat assortiment uitgebreid met andere categorieën, zoals beauty en tuinproducten.
“We hebben hoge verwachtingen voor dit platform, vooral omdat we echt iets anders doen dan de bestaande platforms en onze partners selecteren op kwaliteit en daar een hoge standaard voor service aan koppelen”, zegt CEO Remko Rijnders van MediaMarkt Benelux. “We zien dat de Marketplace in Nederland die we een jaar geleden lanceerden al bijzonder succesvol is, net als in de andere Europese landen waar we al met het platform actief zijn.”
Winkelbeleving verbeteren
Tegelijk lanceert de retailer ook de dienst “Space-as-a-Service”: externe bedrijven krijgen de kans om hun producten tijdelijk in een van de fysieke winkels te verkopen. Die dienst geldt niet enkel voor marktplaatspartners, maar ook voor bestaande en nieuwe leveranciers, ook van buiten de elektronicabranche.
Door specifieke zones in de winkel afwisselend in te vullen met de nieuwste producten en diensten – in de vorm van shop-in-shops, promotionele uitingen, belevingszones en evenementen – wil MediaMarkt de klantenervaring verbeteren.