Albert Heijn gaat de Vlaamse “swappen”-campagne, die shoppers helpt om gezondere keuzes te maken, ook in Nederland uitrollen. Voortaan vermeldt de retailer ook de Nutri-Score bij elk product in het assortiment.
Groenten in de hoofdrol
Swappen, de teasercampagne van Albert Heijn die twee weken geleden van start ging in Vlaanderen, trekt ook naar Nederland. Met eenvoudige praktische wisseltips wil de retailer klanten helpen om de maaltijd iets gezonder of voedzamer te maken: lasagnevellen vervangen door pompoenvellen, linzen toevoegen aan gehakt of koken met volkorenpasta bijvoorbeeld.
Bovendien vermeldt de supermarktketen straks de Nutri-Score bij alle producten in het assortiment, op de elektronische prijskaartjes in de winkel en online. Voor de huismerken was dat al het geval; nu volgen de A-merken in een gefaseerde uitrol, te beginnen met zuivel, ontbijtgranen en tussendoortjes. Later volgen de overige categorieën. Verder plaatst Albert Heijn groenten in de hoofdrol: om klanten te inspireren introduceert de retailer de ‘Groente van de Week’, telkens met drie eenvoudige recepten om gevarieerd te koken.
Albert Heijn kondigt deze gezondheidsinitiatieven aan bij de publicatie van het duurzaamheidsverslag 2024. “Als supermarkt willen we gezondere keuzes makkelijker en aantrekkelijker te maken”, zegt CEO Marit van Egmond, die ziet dat welvaartsziekten steeds vaker voorkomen. “Uiteindelijk bereik je meer met kleine, haalbare stappen die samen een groot verschil maken – van een extra portie groente op je bord tot slimme swaps in je dagelijkse routine.”