Pop-ups verkopen niets
“We willen dichter bij onze Hasseltse en Limburgse klanten komen, en hen nu al laten proeven van IKEA”, legt winkeldirecteur Denis Hautcourt uit. “De pop-ups worden geen winkels, Ikea zal er niets verkopen. Het worden ook geen miniatuurversies van ons toekomstige woonwarenhuis. In alle drie de pop-ups zetten we telkens een van de speerpunten van Ikea in de verf.”
De eerste pop-up opende op 12 december de deuren. Daar geeft Ikea voorbeelden rond democratisch design, waarbij een aantal designiconen van Ikea meer aandacht krijgen. Op 16 december opent de tweede pop-up. Daar draait alles rond kinderen. Nog eens een week later opent de Ballenbar, waar iedereen kan komen proeven van de bekende Köttbullar-gehaktballetjes. Alle pop-ups blijven tot en met 23 januari open. Tien dagen later opent het woonwarenhuis van Ikea in Hasselt.
Het stadsbestuur is alvast tevreden met de aanwezigheid van Ikea in de binnenstad. “Samen met heel Limburg kijken we reikhalzend uit naar het moment waarop Ikea Hasselt de deuren opent”, bekent schepen van Economie Tom Vandeput. “De bouwwerken zitten in de laatste rechte lijn. Hét uitgelezen moment dus om Hasselt en de rest van Limburg nog net dat tikkeltje enthousiaster te maken voor de grote opening.”