Ex-Unilever, AB InBev en Alken Maes
De 45-jarige Nicolas Lambert, afgestudeerd als handelsingenieur, startte zijn loopbaan bij Unilever, waar hij 10 jaar lang aan de slag bleef. Daarna trok hij naar de bierwereld: hij was drie jaar actief bij AB InBev, waar hij marketingmanager ‘pils’ voor België en Luxemburg was, en verhuisde dan voor vier jaar naar Alken-Maes (Heineken).
In 2010 werd hij door STIMA en Trends verkozen tot ‘Marketer of the Year’ en door UBA en Pub Magazine tot ‘Advertiser Personality of the Year’. Sinds 2011 is Nicolas Lambert Strategy Director bij Darwin BBDO en gastdocent aan de Louvain School of Management.
Met haar duizend leden is STIMA de grootste vereniging van marketingprofessionals in België. De vereniging organiseert onder meer het jaarlijkse Marketingcongres en is ook de drijvende kracht achter awards als de ‘Marketer of the Year’ – titel die dit jaar naar Anouk Lagae van Duvel Moortgat ging – en recent nog de allereerste ‘Belgium’s New Brand of the Year’, die begin deze maand naar Wasbar ging.