In 2024 beleefden de Designer Outlets in Roermond en Roosendaal, beide onderdeel van McArthurGlen, een recordjaar. Roosendaal krijgt er in de toekomst nog zo’n 6.000 vierkante meter bij.
Retailtainment als strategie
Designer Outlet Roermond, het best presterende centrum binnen het McArthurGlen-portfolio, zag de omzet met 8,5% stijgen in vergelijking met 2023. Er waren 21 miljoen transacties, goed voor een toename van 7,7%. De groei was mede te danken aan de opening van tien nieuwe winkels, waaronder Alexander McQueen, Tory Burch en Jil Sander.
Het outletcentrum in Roosendaal was dan weer de snelste groeier binnen het portfolio, goed voor een omzetstijging van 13,5% en een bezoekersgroei van 10% tot ruim 2,1 miljoen. Hier werden zes nieuwe merken geïntroduceerd, waaronder Lacoste en Michael Kors. Roosendaal is bovendien bezig met een uitbreiding van 6.000 vierkante meter winkelruimte.
In lijn met wat McArthurGlen zijn retailtainmentstrategie noemt, legden beide centra ook de nadruk op samenwerking met lokale entertainmentpartners, zoals de Efteling en Studio100. De opening van de grootste Nike-store van Europa, en een directe verbinding met grote steden in Duitsland en België via Flixbus, moeten de winkelervaring in 2025 verder versterken.