In de jaarresultaten van Ahold Delhaize vallen de goede cijfers op voor onlineplatform Bol: de webwinkel kende vorig jaar een mooie groei na het sterkste kwartaal uit z’n geschiedenis.
Geëindigd in schoonheid
De opgetelde omzet van de handelaren op het platform van Bol steeg vorig jaar met 4,1% naar 5,9 miljard euro. Dat resulteerde in een netto-omzet van 3,1 miljard euro voor het bedrijf, een groei met 8,7%. Het onderliggende brutoresultaat (EBITDA) nam toe met 22% tot 185 miljoen euro. Vorig jaar bedroeg de vergelijkbare groei 21,5%.
Bol eindigde het jaar in schoonheid: in het vierde kwartaal boekte het platform z’n hoogste omzet ooit, na een omzetgroei van 11%. De goede prestaties van de webwinkel dragen bij aan de sterke groei van online bij moederbedrijf Ahold Delhaize: in Europa steeg de totale onlineverkoop met bijna 10% naar 5,1 miljard euro, terwijl het handelsvolume uitkwam op 8 miljard euro.
Country manager Bram Vromans en projectmanager Yasmine van Moortel van Bol België spreken op het RetailDetail Omnichannel & E-Commerce Congress, dat plaatsvindt in Antwerpen op 27 maart. Klik op de knop hieronder voor meer informatie en een link naar tickets.