Filmpjes in 20 talen
De app die Mango voor Apple TV lanceerde, laat de consument toe om op groot scherm de campagenebeelden van het merk te bekijken, alsook om de productcatalogus te doorbladeren en in 20 talen te genieten van filmpjes met de gekozen kleding. Tevens biedt de app de mogelijkheid om favoriete kleding meteen in het virtuele winkelkarretje te leggen. De bestelling kan vervolgens worden afgewerkt via de pc, de tablet of de smartphone.
Met de lancering van de app voor Apple TV wil Mango een voorloper blijven op het vlak van elektronische handel. In juni lanceerde het modemerk trouwens ook al zijn toepassing voor de Apple Watch, nadat het enkele maanden voordien ook al de mogelijkheid had geïntroduceerd om met de smartphone favoriete kleding in te scannen via een technologie van beeldherkenning, om die vervolgens online te kunnen kopen.
Commerciële aanpak kent succes
De hele aanpak legt Mango geen windeieren. De helft van de virtuele bezoekers komt al via mobiele apps. Vorig jaar zorgden ze ervoor dat al 30 procent van de omzet aan elektronische handel via het mobiele kanaal binnenstroomde.
De online verkopen staan momenteel trouwens al voor 9,1 procent van het totale verkoopcijfer van het concern.
Mango trok het aantal landen waar het online verkoopt vorig jaar trouwens op met twaalf, zodat de wijzer nu op 76 staat.