De één zijn dood is de ander zijn zelfstandig consulent(e)? Juwelenmerk Victoria springt in het gat dat Tupperware achterlaat, en lanceert een grootschalige wervingscampagne om 700 consulenten aan te trekken.
Alternatief voor getroffen verkopers
Waarom het verdwijnen van Tupperware uit België goed nieuws is voor een sieradenmerk? Het juwelenmerk Victoria werkt op dezelfde manier, namelijk via directe verkoop tijdens thuisdemonstraties door zelfstandige consulenten. Beide formules vissen zo in dezelfde vijver van veelal niet-beroepsactieve vrouwen die iets willen bijverdienen.
Victoria Benelux haakt daarom snel in op de stopzetting en hoopt tot 700 getroffen Tupperware-consulenten voor zich te winnen. Het bedrijf werkt momenteel met meer dan 3.000 thuisverkopers, die er naar eigen zeggen flexibiliteit, financiële toegankelijkheid en sociale interactie vinden.
Behalve nieuwe consulenten wil Victoria Benelux ook dertig team- en sectorleiders aanstellen. Het sieradenmerk rolt dit jaar bovendien nieuwe digitale tools uit, die eerder al in drie landen werden getest. Zo hoopt het label aan de valkuil van veroudering te ontsnappen die Tupperware fataal werd.