Oppervlakte stijgt met de helft
McArthurGlen heeft momenteel 21 outletcentra, gespreid over negen landen: België, Canada, Duitsland, Italië, Frankrijk, Griekenland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De centra zijn goed voor een totale verkoopoppervlakte van bijna 600.000 m².
De komende vier jaar wil het bedrijf daar acht centra aan toevoegen. Daardoor zouden er 275.000 m² bijkomen. Het gaat onder meer om het eerste outletcenter in het zuiden van Frankrijk, nabij Marseille. Verder zijn er projecten in Gent, het Duitse Remscheid (nabij Keulen), het Zuid-Spaanse Malaga en twee centra in het Turkse Istanbul. Het project in Gent slaat op een project van zowat 32.000 m². Ook wil het bedrijf acht bestaande centra uitbreiden. Het gaat onder meer om die in het Nederlandse Roermond, in Milaan en in Wenen.
McArthurGlen werd in 1993 opgericht door Kaempfer Partners. In 2013 werd Simon Property Group, mondiaal de grootste eigenaar van retailvastgoed, voor 50% mede-eigenaar. In de outletcentra worden goederen van hoog aangeschreven merken verkocht met en korting tussen 30% en 70%. De uitbater mikt daarvoor onder meer op toeristen.