In vier Europese landen lanceert Ahold Delhaize een assortiment van 500 nieuwe huismerkproducten in een consistente verpakking met etiketten in vier talen. De groep ambieert een omzetaandeel van 45% voor huismerken in 2028.
20% omzetgroei
Ahold Delhaize lanceert het nieuwe gamma bij zijn ketens Albert in Tsjechië, Mega Image in Roemenië, Alfa Beta in Griekenland en Maxi in Servië, onder huismerken als Nature’s Promise, Perla (koffie en thee), Delicata (chocolade) en Gustona (confituren, conserven, sauzen). Shoppers in de regio krijgen zo toegang tot een ruimer aanbod gezonde, plantaardige, biologische en vernieuwende producten tegen betaalbare prijzen, zegt de retailer: in totaal gaat het nu om 800 referenties.
De vier ketens hebben de afgelopen drie jaar hun huismerkaanbod geharmoniseerd en de productie- en distributieketen gestroomlijnd. De verpakking is nu identiek in de betrokken landen, met etiketten in vier talen. Met resultaat: de vergelijkbare omzet groeide vorig jaar met 20%, vergeleken met een jaar eerder. Het initiatief moet bijdragen aan de ambitie van Ahold Delhaize om 45% van zijn groepsomzet uit huismerken te halen tegen 2028.