Drempelvrees verlagen
In het nieuwe concept worden klanten gestimuleerd om hun verzekeringen online in orde te brengen, maar ze kunnen daarbij ook beroep doen op persoonlijk contact en advies. De winkels houden daarbij het midden tussen dienstverlening via e-commerce en persoonlijke service via een fysieke shop.
Klanten die de winkel binnenstappen, geven eerst de reden van hun bezoek via een interactieve terminal. Afhankelijk van hun keuze worden ze doorverwezen naar de Smart Corner, waar ze online een prijsofferte kunnen vragen en via telefoon worden bijgestaan, of krijgen ze de hulp van medewerkers in de winkel.
Touring Verzekeringen hoopt zo de drempelvrees voor online verzekeringen weg te nemen. “Jaarlijks komen zo’n 65.000 bezoekers langs in één van onze 10 shops. Ongeveer 60% van hen zou zich eigenlijk de verplaatsing en tijd kunnen besparen omdat ze ook perfect via de website of via het callcenter geholpen kunnen worden,” aldus Hans Vranken, CEO van Touring Verzekeringen. “Er is nog veel ruimte voor groei: in vergelijking met onze buurlanden worden er in België voorlopig nog een pak minder verzekeringen online of via de telefoon afgesloten.”
Binnenkort zullen ook de andere winkels van Touring Verzekeringen een make-over krijgen. De winkels in Antwerpen, Hasselt en Namen staan als eerste op de planning.