Slagkracht verhogen
Door de samenvoeging van regio’s zijn er in Europa nog vier verschillende afdelingen binnen AB InBev: naast West-Europa is er ook nog Noord-Europa, Zuid-Europa en Oost-Europa. Door de fusie van de twee businessunits wil AB InBev de commerciële slagkracht verhogen.
Velkeniers werkt al sinds 1999 voor AB InBev en zal in zijn nieuwe functie rechtstreeks aan Stuart MacFarlane, de Zone President van Europa, rapporteren.
Eric Lauwers, die momenteel nog de leiding heeft over de activiteiten in de Benelux, zal in maart dan weer het bedrijf verlaten na 15 jaar. “Als een uitzonderlijke sales- en marketingprofessional heeft hij indrukwekkende resultaten geboekt in de geografische gebieden die hij leidde. Bovendien heeft hij duurzaam bijgedragen tot de Europese resultaten“, stelt AB InBev in een persbericht. Hij was onder andere verantwoordelijk voor de campagne van Jupiler, die rond het WK van vorig jaar werd gelanceerd.
Till Hedrich, de tegenhanger van Lauwers in de zone Duitsland-Zwitserland-Oostenrijk, stapt ook op bij AB InBev.