Wisselkoersen vertroebelen de resultaten
Op vergelijkbare basis en tegen constante wisselkoersen betekent de behaalde omzet van 462,9 miljoen euro een groei met 0,9% tegenover hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Rekenen we de wisselkoerseffecten wel door (de Amerikaanse en Canadese dollar hebben een positief effect, de Russische roebel had een negatief effect), dan ging de groepsomzet er lichtjes op achteruit: -0,3%.
In Europa heeft Bonduelle het niet gemakkelijk (-0,4%). Die daling is vooral een gevolg van het stopzetten van een aantal niet-rendabele contracten voor conserven onder distributeursmerk. Dat omzetverlies wist de groep echter grotendeels op te vangen door de groeiende meerverkoop van conserven onder de eigen merknamen Bonduelle en Cassegrain (+7,7%), het stijgende succes van de diepvriesproducten (+8,8%) en de toenemende vraag naar van verse producten zoals kant-en-klare salades, traiteursalades en snacks (+9,2%).
Buiten Europa groeide de Franse voedingsreus met 3,7% op vergelijkbare basis (-0,1% na wisselkoerseffecten), ondanks een gevoelige omzetdaling in Rusland.