Afound, het voormalige outletplatform van H&M, komt in handen van modemarktplaats Secret Sales. Die wil met een uitbreiding naar de Scandinavische landen zijn Europese marktpositie versterken.
Merk behoudt identiteit
H&M lanceerde het platform in 2018 als een multimerkenmarktplaats voor modekoopjes, met naast een webshop ook fysieke winkels – in Zweden én in het Nederlandse Utrecht. Afgelopen zomer ging de stekker er echter uit, wegens een gebrek aan belangstelling van consumenten en van merken, die steeds vaker via hun eigen kanalen uitverkopen.
Afound wordt nu geïntegreerd op het Secret Sales-platform, maar zou zijn eigen merkidentiteit behouden. Klanten van de outlet krijgen toegang tot een aanbod van 3.800 modemerken, voor een totale waarde van meer dan vijf miljard euro. Met deze overname vergroot Secret Sales zijn Europese voetafdruk: de marktplaats is nu actief in tien Europese landen: (België, Denemarken, Duitsland, Finland, Ierland, Nederland, Noorwegen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden). De afgelopen twaalf maanden telde Secret Sales zestien miljoen klantenaccounts en meer dan 150 miljoen websitebezoekers.