WE Fashion heeft in het afgelopen boekjaar zijn omzet en winst licht zien dalen in een context van stijgende kosten en dalend consumentenvertrouwen. De Nederlandse modeketen focust op efficiëntie en margeverbetering.
Economische ontwikkelingen
In het gebroken boekjaar boekjaar 2023/2024, dat liep tot eind januari, zag WE International de omzet met ongeveer vier miljoen euro dalen naar 275 miljoen euro. De nettowinst daalde met 170.000 euro naar 7,7 miljoen. Dat blijkt uit het zopas gepubliceerde jaarverslag van de keten, meldt het FD.
De retailer kreeg te maken met sterk gestegen prijzen voor energie en grondstoffen. De marktomstandigheden waren zeer uitdagend, omdat het consumentenvertrouwen in de belangrijkste Europese markten negatief werd beïnvloed door de economische ontwikkelingen. Het bedrijf heeft daarom afgelopen jaar de nadruk gelegd op efficiëntie en het verbeteren van de marges.
WE heeft ongeveer honderd winkels in Nederland, vijftien in België en twintig in Zwitserland. De retailer verkoopt in andere landen online en via partners.