In oktober speelt Carrefour quitte of dubbel: de retailer kondigt een nieuwe golf van prijsverlagingen aan op populaire artikelen en lanceert tegelijk een tweede editie van de actie ScanMania.
Vijf goudstaven te winnen
Aan het begin van de herfst verlaagt Carrefour opnieuw de prijzen van een selectie veel verkochte producten, waaronder deze keer een reeks seizoensgebonden “warme en troostende” gerechten. Het gaat dan om bijvoorbeeld cava, botergaletten, roquefort, slagroom, appelmoes en volle melk, zowel van het huismerk als van bekende merken als Panzani, Carlsbourg en Campina. De kortingen gelden in alle winkelformaten, al varieert het aantal gereduceerde producten naargelang de grootte van de winkel. In totaal verlaagde Carrefour al 1500 prijzen.
Tegelijk lanceert de retailer een tweede editie van de groots opgezette actiemaand ‘ScanMania’, die vorig jaar voor het eerst plaatsvond – in Vlaanderen toen nog onder de naam ‘Alles Scan’. Cijfers communiceert Carrefour niet, maar het succes van vorig jaar rechtvaardigt een herhaling, vernamen we op het recente Carrefour Salon. Vijf weken lang kunnen klanten genieten van sterke promoties en deelt de retailer prijzen uit: 25 miljoen bonuspunten (10 miljoen meer dan vorig jaar), vijftig droomreizen (tegenover twintig in 2023) en ook vijf goudstaven van 250g met een waarde van ongeveer 19.000 euro per staaf. Een reclamecampagne op de tonen van “Maniac” van Michael Sembello gaat nu van start op tv, radio en sociale netwerken.
Carrefour-CEO Geoffroy Gersdorf spreekt op het FMCG & Category Management Congress van RetailDetail en LD&Co op 10 oktober in Antwerpen. Ook Lidl, Faitrade Belgium, Perfetti Van Melle, Nationale Loterij en Impaqtr delen er waardevolle shopper marketing inzichten. Tickets bestellen kan via de knop hieronder.