Verkoop ondergoed daalt
De totale omzet van de groep kwam in het tweede kwartaal uit op 99,2 miljoen Zweedse kroon (10 miljoen euro), waardoor de semesteromzet opliep tot 230,3 miljoen Zweedse kroon (24 miljoen euro). Dat is vier procent minder dan een jaar geleden, en zonder wisselkoerseffecten was er zelfs sprake van een daling van elf procent.
Björn Borg kon in Zweden en Noorwegen een mooie groei laten optekenen, maar in België en het Verenigd Koninkrijk ging de verkoop achteruit. In Finland, Denemarken en Nederland bleef alles ongeveer op het niveau van een jaar geleden. De verkoop van ondergoed was goed voor 57 procent van de omzet, maar de verkoop viel in dat segment wel met 2 procent terug. Bij sportkledij en schoenen steeg de verkoop licht, terwijl bij tassen en brillen de omzet ongeveer gelijk bleef.
Vorig jaar maakte het modebedrijf een winst na belastingen van 2,2 miljoen Zweedse kroon (0,23 miljoen euro), maar dit jaar was er sprake van een verlies dat bijna even groot was: 2,3 miljoen Zweedse kroon (0,24 miljoen euro). Björn Borg heeft momenteel 38 winkels, waarvan er 17 in handen zijn van het bedrijf zelf.