Optiekketen Hans Anders heeft met Bram Bruijns een directeur omnichannel aangesteld, een nieuwe functie binnen de groep. Bruijns wordt verantwoordelijk voor omnichannel op alle markten van Hans Anders.
“ Online steeds belangrijker”
Bram Bruijns is sinds begin deze maand aan de slag bij Hans Anders en was voorheen werkzaam bij modebedrijf WE Fashion, waar hij e-commercedirecteur was. Daarvoor bekleedde hij vier jaar een gelijkaardige functie bij Kijkshop. Bij Hans Anders zal Bruijns de integratie van online en offline retail overzien in Nederland, maar ook in België, Frankrijk en bij Direkt Optik in Zweden. “De meeste klanten kopen hun producten voor optiek en gehoor in onze fysieke winkels, maar de onlinekanalen worden steeds belangrijker in het oriëntatieproces voorafgaand aan de aankoop”, zegt een woordvoerder aan RetailTrends.
In tegenstelling tot de meeste concurrentie verkoopt Hans Anders ook volledige brillen via de webshop. Volgens de keten is dat zeker haalbaar voor klanten die de sterktes van hun brilglazen kennen en bijvoorbeeld op zoek zijn naar een goedkope tweede bril. De meeste andere optiekketens vragen ook bij online bestellingen aan hun klanten om de details af te handelen in de winkel.