Mylène, bekend van de homeparty’s, heeft een nieuwe eigenaar en dat laat zich voelen: het merk voor verzorgings- en huishoudproducten opent een webshop en breidt het assortiment bovendien uit met voedingssupplementen.
Overgenomen door Omega Pharma-oprichter
Mylène is sinds januari dit jaar in handen van Yvan Vindevogel, de farma-ondernemer die samen met Marc Coucke aan de wieg stond van Omega Pharma. Met zijn bedrijf Vision Healthcare was Vindevogel al gespecialiseerd in de onlineverkoop van gezondheidsproducten en voedingssupplementen, nu wil de zakenman ook voor een kruisbestuiving met de schoonheids- en verzorgingsproducten van Mylène zorgen.
Zo is het de bedoeling dat de producten van Vision Healthcare in de toekomst ook op homeparty’s te vinden zijn, terwijl Mylène ook de stap naar online zet. Vanaf nu heeft het Belgische cosmeticamerk, dat tot nu toe enkel te krijgen was op homeparty’s, daarom ook een eigen webshop. Het is de eerste keer dat klanten het merk kunnen kopen zonder langs één van de 2500 consulenten te gaan.
Transformatie sinds 2015
Toch blijft de focus ook in de toekomst op de thuisverkoop liggen. “Onze core business blijft mensen samenbrengen. De homeparty’s blijven dus een belangrijke steunpilaar”, vertelt CEO Alain Duperray. Het idee is dat klanten hun producten nu gemakkelijker kunnen nabestellen en de webshop ook een manier is om kennis te maken met het merk.
Mylène, dat in 1965 het daglicht zag in Heist-op-den-Berg, kreeg voor zijn vijftigste verjaardag in 2015 een nieuwe investeerder en een nieuw management. Sindsdien onderging het merk een hele transformatie, waarbij onder meer het gamma wordt herbekeken, de verpakkingen zijn gerationaliseerd en ook de homeparty’s zelf zijn vernieuwd.
77.000 homeparty’s per jaar
Met de overname door Vision Healthcare Group is een nieuwe fase ingeluid: vanaf mei biedt het merk ook ‘Mylène Health’ aan, een lijn van voedingssupplementen in samenwerking met de nieuwe eigenaar. De supplementen worden ontwikkeld in eigen labo, waar ook nog bijna alle producten van het merk worden geproduceerd.
Mylène was vorig jaar goed voor een omzet van 30 miljoen euro en voorziet ook voor het komende jaar een omzetgroei. Eigenaar Vision Healthcare realiseert, met het homeparty-merk inbegrepen, een omzet van 105 miljoen euro. Jaarlijks worden er 77.000 homeparty’s georganiseerd in vijf landen (België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Nederland).