Natalie Massenet, de oprichtster van Net-à-porter, maakt een verrassende stap: ze gaat immers een adviserende rol opnemen bij concurrent Farfetch. Massenet verliet in september van vorig jaar nog Net-à-porter, vlak voor de fusie met Yoox.
Pionier
Massenet zou normaal een leidende functie krijgen bij de nieuwe Yoox Net-à-porter Group, maar besloot dus op te stappen. Nu gaat ze bij Farfetch aan de slag als co-voorzitter naast CEO José Neves en moet daar meehelpen aan het versterken van het merk en het ontwikkelen van nieuwe partnerschappen. Met dat laatste gaat ze bijna rechtstreeks de concurrentie aan met Net-à-porter.
“Ik voel me vereerd en blij dat ik José en het Farfetch-team mag ondersteunen bij het bouwen van een unieke visie over hoe de toekomst van mode en technologie eruit moet zien,” aldus Massenet. “Toen José mij vroeg om bij het bedrijf te komen was het een kans die ik niet kon laten liggen. José is een echte uitvinder en ik ben ontzettend blij dat ik hem mag vergezellen terwijl hij Farfetch ontwikkelt tot een uitgelezen online platform voor luxemode.”
“Sinds de lancering van Net-à-porter heb ik niets anders dan bewondering voor Natalie. Ze is een pionier, die de weg vrijmaakt voor de rest van ons door te laten zien dat luxe niet alleen online verkoopt, maar ook dat het internet de voornaamste manier is voor klanten om in contact te komen met merken”, voegt Neves daar aan toe.
Massenet richtte Net-à-porter meer dan 15 jaar geleden op, maar besloot vlak voor de fusie met Yoox al haar aandelen, goed voor ongeveer 130 mijloen euro, te verkopen. Ze zou die beslissing hebben genomen, omdat ze te weinig inspraak kreeg over de redactionele kant van de zaak.